mitt hjärta

jag är så dålig på att uppdatera, jag ber om ursäkt för det!

våran lilla dam har varit i en otrolig "trots och test period".
tålamodet har satts på prov och vi har fått räkna till 10 en hel del gånger!
hon har en EXTREMT stark vilja och är riktigt tjurig :P
men jag älskar inte henne trots att hon är som hon är utan FÖR att hon är som hon är! :)
nu har hon börjat komma ur den här perioden och det känns faktiskt skönt :)

och träningen då. jo, det går bra :)
eftersom hon den senaste tiden tyckt att hon gör som hon själv vill lite då och
då så har jag valt att "backa lite" i träningen och gått tillbaka och verkligen
finslipat på bland annat fot, platsläggande under gång och kontakt.
jag vet inte om det är rätt av mig att göra så?
men jag går hellre tillbaka och ser till att det blir 100% än lär in en massa nytt
då hon testar att "fuska" och trotsa i det som hon tidigare kunnat.
tips någon? jag vet att det kan vara bra att försöka börja med något nytt
så att hon blir intresserad men det har inte fungerat.
men nu börjar det som sagt att bli bättre och vi börjar hitta tillbaks!

jag har anmält både troja och max till en grundkurs och jag är så nöjd med bådas prestationer :)
det känns otroligt bra :) det är roligt och det känns som bra ledarskapsträning!

nu ikväll så var vi och tränade tillsammans med lotta och hennes hundar tarox och ingo!
det var jätte roligt och en vän till lotta följde med och knäppte kort så jag hoppas att jag kan lägga
in dom på bloggen inom kort!



Jag har ristat med mina klor

i mattes hjärta att hon är min.

 

Rakt i mina ögon har hon lovat mig trohet.

Jag lägger mitt huvud i hennes hand,

för hon tycker om mig.

 

Hennes svala händer leker över mitt heta skinn.

Innan jag somnar ser jag in i hennes ögon

för att när jag sover ha hennes bild i mitt minne.

 

När jag vaknar finns hon alltid där.

Jag är trygg nära hennes kropp för hon vaktar mig.

Hon är trygg nära min mjuka päls för jag vaktar henne.

 

Jag följer varje steg hon tar,

jag lyssnar på varje ord hon ger.

 

Jag har ristat med mina klor

i mattes hjärta att hon är min.



(den här texten har jag lånat av emelie

som har Trojas kullsyster ängla. hoppas det är okej, jag

tycker den är så himla fin!)


 









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback